Saturday, October 19, 2013

10 Makanan Yang Baik Untuk Anda


Den senaraikan 10 makanan yang baik untuk kesihatan anda ok try la ek

 1.Avokado - Bukan sahaja digunakan dalam banyak produk muka, tetapi kulit serta buah avokado adalah sangat tinggi dalam Vitamin B. Niacin (b-3), adalah sangat penting untuk kulit licin, sihat, dan boleh membantu dengan rupa kulit gatal-gatal, merah, atau bengkak. Jika anda memilih buah-buahan ini, anda boleh mengambil ia dalam salad, dalam smoothie, atau sendiri; atau, anda boleh memilih untuk menggunakan buah-buahan sebagai sapu muka, dengan lain-lain bahan-bahan semula jadi, untuk membantu dengan penampilan keseluruhan kulit .
 2. Beri - Vitamin C merupakan satu lagi yang penting untuk kulit yang sihat, dan beri memilikinya. Dari strawberi untuk beri hitam, vitamin akan berusaha untuk membantu membina gentian kolagen, dan memberikan kulit kelihatan lebih muda. Antioksidan adalah juga sangat tinggi dalam buah beri yang anda makan, dan ini adalah penting bagi membantu dengan keradangan. Sama ada anda mengambil smoothie secara tetap, atau hanya makan strawberi beberapa setiap hari, mereka adalah sumber yang besar untuk kulit sihat mencari.
 3. Keju Cottage - Selenium dan Vitamin E yang terdapat dalam makanan ini, membantu melawan radikal bebas, serta menyediakan tuduhan antioksidan yang lebih tinggi untuk kulit sihat mencari. Laporan tertentu juga mendakwa bahawa keju kotej boleh membantu mencegah beberapa jenis kanser, jika dimakan sebagai sebahagian daripada pelan diet yang sihat.
 4. Badam (kacang) - asid lemak yang terdapat dalam makanan ini membantu mengekalkan membran sel, dan membantu membuang toksin yang berbahaya daripada tubuh. Mereka juga membantu mengekalkan air, yang memberikan kulit berisi, kelihatan sihat anda mahu ke seluruh muka dan badan anda. Plus, minyak sihat dan lemak dalam kacang yang besar untuk kesihatan jantung secara keseluruhan, dan mengekalkan berat badan yang sihat, yang merupakan sesuatu yang semua orang mahu lakukan.
 5. Kentang - A kentang bakar boleh memberikan jumlah yang tinggi tembaga badan keperluan, untuk cahaya yang sihat. Zink yang tinggi dan Vitamin C kiraan juga membantu dalam mewujudkan lebih banyak elastin dalam kulit, memberikan kulit muda, sihat, dan cergas mencari, pada setiap masa pada hari tersebut.
 6. Bijirin Sihat - Walaupun bijirin yang rendah pada indeks glisemik ini menyebabkan kenaikan dalam gula darah, bijirin penuh adalah pada akhir tinggi spektrum, bermakna mereka juga akan membantu dalam mengekalkan muda mencari, rupa sihat anda mahu, apabila anda sedang mempertimbangkan penjagaan kulit, dan kulit yang terbaik cari mungkin. Anda perlu memastikan mereka yang tinggi serat (mencari makanan yang disenaraikan tinggi oleh Majlis Bijian Seluruh), untuk hasil yang terbaik, dan yang paling manfaat kepada kulit anda.
 7. Biji flaks - Jika anda tidak suka ikan, atau makanan lain yang tinggi dalam Omega-3 asid lemak, minyak biji flaks adalah penyelesaian yang sempurna untuk anda. Tinggi jumlah omega-3 akan membantu dengan penghidratan badan, mencairkan tahap sebum, unclogging liang, dan membantu mencegah dan melawan jerawat. Minyak yang sihat terdapat dalam minyak biji flaks, akan memberikan kulit cahaya semula jadi, dan akan memberikan anda dengan manfaat kesihatan yang anda perlukan, untuk orang muda, kulit yang sihat
 8. Yogurt - protein yang tinggi , yogurt akan membantu mewujudkan lebih kukuh , kulit lebih anjal mencari. Yogurt Yunani adalah lebih bermanfaat, kerana ia mengandungi lebih daripada dua kali ganda jumlah protein, dan tinggi serat, sebagai campuran tetap yogurt yang anda akan makan. Sebagai manfaat tambahan , terdapat beberapa perisa yang hebat, dan anda boleh pergi dengan jelas jika anda menambah beberapa buah beri , atau madu, untuk rasa lebih sedikit.
 9. Lada - Dengan hijau, kuning, jingga, dan merah, bukan sahaja lada menyeronokkan dan berwarna-warni di atas pinggan anda , . Karotenoid ( antioksidan dalam lada ) bantuan dengan pencegahan kedut, dan mereka juga boleh membantu mengurangkan kedutan , bagi yang lebih muda, dan kulit yang baik dan sihat , jika dimakan secara tetap .
 10. Mangga - Bukan sahaja ia buah-buahan yang lazat , ia juga boleh membantu dengan rupa keseluruhan dan kesihatan kulit anda. Mangga mengandungi lebih daripada 80% daripada Vitamin A yang anda perlukan untuk mengambil sepanjang hari, dan ia boleh membantu mengekalkan kulit, dan rupa keseluruhan itu. Tahap antioksidan yang tinggi juga membantu melawan radikal bebas , bermakna anda tidak akan melihat pra-matang, atau penuaan kulit, pada usia yang lebih muda daripada anda akan berharap untuk. Selain itu, ia adalah rendah kalori , dan ia adalah buah-buahan yang baik untuk menambah kepada rejim diet anda.

 Sudah tentu terdapat beberapa makanan lain yang boleh anda termasuk dalam diet, yang akan membantu dengan penampilan kulit , serta dengan kesihatan anda secara keseluruhan. Dari ikan seperti salmon, yang tinggi dalam Omega-3 asid lemak , untuk walnut, yang mempunyai minyak yang akan membantu melembutkan kulit, terdapat beberapa makanan yang anda boleh memilih dari, lebih baik, kulit kelihatan lebih muda. Bergantung kepada diet anda, dan makanan yang anda menikmati, beberapa pilihan yang akan menjadi lebih baik daripada yang lain, bagi pelaku diet tertentu. Tanpa mengira faedah yang anda cari, atau apa jenis rupa yang anda mahu kulit anda untuk membersihkan kulit muka anda bukan sahaja akan memberikan lebih halus, penampilan yang lebih muda , mereka juga akan membuat anda berasa lebih baik. Untuk kesihatan jantung , serta untuk manfaat kulit kelihatan lebih muda , ini adalah 10 daripada banyak pilihan yang baik dan makanan yang anda perlu pertimbangkan untuk menambah kepada diet secara tetap
KyLeRiL :-

3 comments:

Mawardi Yunus said...

jus avocado coklat. pergh meleleh

Shafiq Hashim said...

TQ Info Berguna..

http://shafiqhashim.blogspot.com/2014/01/deretan-filem-terbaik-2014.html

Aishah Amin said...

Thanks untuk info ini

Jemputlah ke blog saya #projek2ribu

© KyLe RiL All rights reserved | Theme Designed by