Thursday, October 24, 2013

Bagaimana Mengekalkan Jadual tidur Normal



Tido tido n tido sememangnye tido itu best sgt2 tp xsemua orang dapat tido yg selese btl 2...seluruh dunia seolah-olah lebih baik apabila anda mempunyai tidur malam yang penuh itu.. Kajian menunjukkan bahawa mendapat tidur yang cukup pada waktu malam boleh membuat anda kurang marah, membantu anda mengurangkan berat badan, dan mengurangkan risiko kanser dan lain-lain benar-benar penyakit palsu masa.


1. Faham bahawa masa tidur biasa
Banyak orang telah berkata perkara kepada saya seperti "Saya tidak boleh tidur selama 8 jam berturut-turut " atau " Jika saya cuba untuk pergi ke tidur awal saya tidak akan dapat tidur. " Ini mungkin menjadi kenyataan dalam jangka pendek , tetapi ingat bahawa jadual tidur anda adalah satu tabiat hidup badan anda telah maju dari masa ke masa . Apabila anda mula-mula cuba untuk mengubah jadual tidur anda , akan ada masa lag. Jangan menilai hasil perubahan yang anda cuba untuk melaksanakan sehingga anda telah menggunakan mereka selama 1-2 minggu.

2.Buang gangguan.
 Cahaya dari TV , telefon anda , atau komputer membuat otak anda berfikir bahawa itu masih perlu berjaga. Apabila anda pergi ke tempat tidur, mengubah keadaan OFF. Ia adalah baik untuk anda dan alam sekitar juga ! Jika anda mempunyai masalah tidur di dalam persekitaran yang tenang, cuba menggunakan kipas sebelah katil anda, atau pergi lama-sekolah dan membakar diri campuran untuk CD Walkman yang dikebumikan di dalam almari anda . Ia mudah untuk menghidupkan salah satu daripada mereka yang tidak membawa masuk cahaya yang membuat anda terjaga.

3.Merancang ke hadapan
 Rata-rata orang memerlukan 8 jam tidur malam, tetapi pelbagai yang biasanya 6-9 jam. Hanya kerana badan anda tidak seolah-olah mahu tidur lebih dari 6 jam sekarang tidak bermakna anda tidak perlu lebih daripada 6 jam tidur - ia hanya boleh digunakan untuk tidur selama 6 jam. (Cuba 1-2 minggu memberi badan anda 8 jam penuh untuk tidur - selepas beberapa minggu untuk membenarkan masa tidur tambahan , badan anda perlu bangun anda sehingga selepas beberapa konsisten jam tidur Kemudian anda akan tahu berapa banyak tidur masa. untuk merancang !) Jika anda perlu bangun pada pukul 6 pagi , anda akan tidur pada jam 10 malam. Ia mengambil orang yang purata 15-30 minit untuk tidur , yang bermakna bahawa anda perlu di atas katil oleh 9:30 .

4.Jika anda boleh, tidur pada waktu malam.
Badan anda adalah mesin yang direka untuk tidur pada waktu malam dan melakukan perkara di siang hari. Ini terbukti dengan hakikat bahawa kita , sebagai manusia , tidak mempunyai penglihatan malam yang hebat dan perlu vitamin D (yang diaktifkan oleh cahaya matahari) untuk kekal sihat. Ini mungkin berita buruk bagi kamu malam burung hantu di luar sana, tetapi badan anda tidak akan menjadi seperti tidur gembira dari 04:00-12:00 kerana ia akan tidur 23:00-7:00 . Ia hanya suatu fakta. Jika anda bekerja swing atau peralihan malam, dan tidak boleh tidur pada waktu malam, ia adalah penting untuk mendedahkan diri kepada cahaya matahari sebanyak yang anda boleh - meninggalkan tirai terbuka apabila anda tidur, jika boleh. Apabila saya bekerja di Sasaran , kakitangan malam memberitahu saya tentang satu kajian yang menunjukkan kadar kanser menjadi sebanyak 30 % lebih tinggi di kalangan pekerja shift malam kerana kekurangan mereka cahaya matahari. Jangan risiko kesihatan anda jika kerja anda tidak memerlukan ia - mengelakkan vampirism !

5.Jangan berputus asa!
 Latihan badan anda untuk mempunyai jadual tidur yang bagus tidak selalu mudah. Anda mungkin mempunyai beberapa malam , pada mulanya, di mana anda merasa seperti anda meletakkan di sana selama-lamanya tanpa tidur. Jika anda tidak tidur dalam masa 5 minit berbaring , tidak berputus asa, tidak bergerak, dan tidak bangun dari katil ! Meletakkan di sana dan yang masih akan menghantar badan anda isyarat bahawa ini adalah masa aliran , sama ada anda tidur atau tidak. Sebagai badan anda menyesuaikan diri dengan anda tidak aktif pada masa tertentu, ia akan belajar untuk bosan pada masa itu - ia hanya mengambil masa beberapa kegigihan. Ini adalah nasihat yang baik untuk mereka yang mempunyai insomnia juga - walaupun badan anda tidak dapat tidur , meletakkan di sana selama 8 jam akan meninggalkan anda kurang letih pada waktu pagi berbanding jika anda melambung , pusing , dan mempunyai beberapa gelas susu panas.

6.Membuat perubahan tidur beransur-ansur.
Jika anda sedang tidur pada jam 2 pagi dan anda memikirkan ia akan menjadi yang terbaik untuk tidur pada pukul 10 malam , anda sedang mencari untuk membuat perubahan cukup besar dalam tidur anda. Daripada melompat untuk tidur 10:00 merta , cuba tidur satu malam pada 1:30 am, malam yang akan datang pada 01:00 , malam seterusnya pada 12:30 pagi, dan sebagainya, sehingga anda turun ke 10 malam. Ini akan membolehkan badan anda menyesuaikan diri dengan tidur pada masa yang baru dan mempunyai lebih banyak masa untuk tidur dengan segera, membuat hidup anda lebih mudah !


KyLeRiL :-

No comments:

© KyLe RiL All rights reserved | Theme Designed by