Friday, December 6, 2013

Pameran Bunga Di Montreal Mosaiculture 2013

Malah jika anda tidak ke dalam berkebun sendiri, ukiran tumbuhan di antarabangsa Montreal Mosaiculture Pameran akan meniup fikiran anda. Sebagaimana yang ditakrifkan dalam laman web rasmi majlis itu, mosaiculture "adalah seni hortikultur halus yang melibatkan pembentukan dan pemasangan karya seni hidup dibuat terutamanya dari tumbuh-tumbuhan dengan dedaunan berwarna-warni (biasanya Annuals, perennials dan kadang-kadang)." Ia juga adalah satu bentuk yang sangat kompleks seni , yang memerlukan set kemahiran dari semua artis yang mengambil bahagian: bukan sahaja mereka tidak perlu merancang dan membina rangka arca itu dan perlawanan warna, ia juga penting untuk memahami penyelenggaraan setiap pokok yang mereka gunakan.

 Tahun ini lebih 200 artis hortikultur dari seluruh dunia hadir ukiran 40 tumbuhan hidup, yang dibuat dari lebih daripada 22 000 spesis tumbuhan yang berbeza - lebih 3 juta bunga secara keseluruhan! Patung-patung ini akan dipamerkan di 10 rumah hijau pameran dan 30 taman tema di Taman Botani Montréal sehingga 29 September. Pertandingan ini juga menyentuh tentang ekologi, mencabar artis untuk bekerja di sekitar "Tanah Harapan" tema dan mentafsirkannya dalam ukiran mereka dari sudut ekologi pandangan.

Pertandingan Mosaïcultures Internationale ditubuhkan kembali pada tahun 2000 oleh Lise Cormier selepas lawatan beliau ke China: ini adalah di mana Lisa menyaksikan mempesonakan patung 40-kaki-tinggi 3 merpati dan serta-merta inspirasi untuk membawa idea belakang rumah. 











KyLeRiL :-

1 comment:

Vee said...

amazing . bkn mudah nak wat bentuk2 binatang nih ...

© KyLe RiL All rights reserved | Theme Designed by