Saturday, January 4, 2014

Cerita Di sebalik Logo Kereta Terkenal


Setiap jenama mempunyai logo yang unik dan pasti ada juga cerita kecil di sekitar reka bentuk. Berikut adalah beberapa yang paling terkenal logo jenama kereta super 'yang telah dipilih seperti populariti di sekitar cerita logo ini.


Ferruccio Lamborghini menghabiskan masa dengan Don Eduardo Miura, seorang pembiak baka lembu berharga pertempuran Sepanyol, di rumahnya di Seville. beliau memutuskan bahawa logo Lamborghini mesti mempunyai nama beliau n seekor lembu jantan yg mengamuk.


Aksi Kuda angkuh elegan hampir menjadi sebagai lambang bagi pengilang eksotik Itali, Ferrari. Walau bagaimanapun, kuda ini angkuh sebenarnya  telah dicat pada fiuslaj pesawat pejuang Itali semasa Perang Dunia I kemudian perintis perjuangan wira, meminta Enzo Ferrari untuk meletakkan kuda angkuh pada semua kereta beliau. Beliau mendakwa ia akan membawa tuah. Hampir 100 tahun kemudian, ia masih ada, pada latar belakang kuning berani warna Modena.

ramai yg menganggap bahawa logo BMW adalah perwakilan putaran kipas, terbukti mitos lebih daripada realiti. Kisah benar ialah apabila BMW muncul sebagai hasil daripada penyusunan semula Rapp Motorenworke, BMW mahu mengekalkan dinamik logo Rapp dan susun atur. Selain itu, warna-warna biru dan putih adalah warna menguasai bendera Bavaria.

Dinamakan selepas perkataan Jepun untuk Pleiades kelompok bintang, Subaru bintang logo enam mewakili syarikat-syarikat yang digabungkan bersama-sama untuk membentuk Fuji Heavy Industries - di mana Subaru adalah pengeluar automotif.

Mercedes-Benz logo tiga bintang pecah boleh dikesan kembali ke tahun 1870, apabila Gottlieb Daimler menghantar isterinya poskad dengan dia bintang di atasnya. Ia adalah keinginan untuk melihat tiga bintang pecah di atas semua kilang-kilang mereka, yang menunjukkan kemenangan mereka ke atas "tanah, laut, dan udara."

Volvo lambang sebenarnya adalah perwakilan yang hampir simbol Marikh, yang juga melambangkan Dewa Perang Rom. OK, jadi bagaimana ini berkaitan dengan Volvo atau kereta? Nah, ini juga, menjadi simbol hubungan antara dewa Peperangan dan senjata-senjata logam telah dibina dari pada masa itu, besi. Simbol ini ditafsirkan sebagai maskulin. Sejak Permulaan, pengasas Volvo mahu simbol kekuatan untuk kereta mereka
KyLeRiL :-

1 comment:

Mohd Shubhi said...

Oooo!, begitu rupanya cerita di sebalik kesemua loga kereta-kerata terkenal itu. Menarik!

© KyLe RiL All rights reserved | Theme Designed by