Friday, November 28, 2014

Lima Pesawat Pejuang Terpantas Di Dunia

Lima Pesawat Pejuang Terpantas Di Dunia...Dalam 15-20 tahun yang lalu, kemajuan teknologi yang amat besar telah mempengaruhi dan mengubah hampir setiap aspek kehidupan kita. Banyak kali, kemajuan ini adalah hasil daripada penyelidikan dan pembangunan yang dijalankan oleh pertubuhan tentera di seluruh dunia. Sememangnya, pesawat pejuang yang sangat teras pertahanan mana-mana angkatan udara moden, terdapat perubahan laut dalam reka bentuk, ciri-ciri dan prestasi pesawat pejuang dari apa yang mereka digunakan untuk. Mari kita lihat di lima pesawat pejuang terpantas di dunia.

Ia pada mulanya dikenali sebagai Su-27M adalah pesawat pejuang multirole enjin berkembar satu tempat duduk yang direka untuk Tentera Udara Rusia. Ia telah ditawarkan kepada banyak negara termasuk India, Brazil dan Korea Selatan.


Dibina oleh Kesatuan Soviet, Mikoyan-Gurevich adalah jet pejuang supersonik. Ia adalah jet yang paling dihasilkan dalam sejarah penerbangan dan telah diterbangkan oleh kira-kira 50 negara di 4 benua, fighter- inceptor adalah kesinambungan daripada jet pejuang Soviet MiG-15,17 dan 19.

Ini adalah pesawat pejuang generasi kelima dengan penekanan kepada kekuatan, ketangkasan dan pelbagai. F-22 telah dibangunkan di pusat sistem penerbangan, Wright-Patternson Pangkalan Tentera Udara, Ohio dan dianggap salah satu daripada pesawat dahsyat di dunia. Ia adalah dwi-enjin jet pejuang supersonik


Kapal terbang ini telah dibina dan direka oleh berkaitan empat syarikat yang berbeza dari Inggeris, Sepanyol, Itali dan Jerman. Eurofighter Typhoon menggunakan keadaan seni bersepadu sistem pertahanan "Pengawal Pertahanan" yang memantau udara-ke-udara dan permukaan-ke-udara bahaya dan boleh bertindak balas kepada pelbagai ancaman pada masa yang sama.


SU-30 pada mulanya direka untuk membawa senjata nuklear strategik tetapi IAF yang baru dibangunkan akan mengubah semua itu. Ia telah direka untuk Tentera Udara India bersama oleh Sukhoi Rusia dan India Hindustan Aeronautics Limited (HAL). Pesawat itu adalah buatan adat untuk spesifikasi India dan menggabungkan sistem avionik dan India serta subsistem Perancis dan Israel.
KyLeRiL :-

No comments:

© KyLe RiL All rights reserved | Theme Designed by